Ați auzit, probabil, din ce în ce mai des în ultimul timp, cuvinte ca PR, relații publice, rolul acestora în compania sau ONG-ul dumneavoastră, despre cum puteți să vă creșteți numărul clienților cu ajutorul unui PR, etc.
Întrebarea mea este: știți ce este un PR?
De-a lungul timpului s-au încercat sute de definiții ale PR-ului, fără a se ajunge la o variantă convenabilă. Ceea ce vă pot spune este că PR-ul, adică Public Relations= relațiile publice, nu înseamnă nici relații cu publicul și nici publicitate. PR-ul, în esența lui, este comunicare. Cu mass-media, cu publicul, cu angajații, etc. Doar că nu orice fel de comunicare. Această comunicare nu se reduce la realizarea unui anunț sau a unui mesaj publicitar. Este obligatoriu să fie o comunicare convingătoare! Fie că vorbim de valoarea unui proiect pe care vreți să îl implementați, a unui produs pe care vreți să îl vindeți, sau despre buna credință a unui politician, comunicarea trebuie să fie convingatoare! Omul care lucrează ca PR în compania sau ONG-ul dumneavoastră, poate face diferența dintre suucces şi eşec! Evident că veți întâlni și cazuri de comunicare de PR mincinoasă, pentru că de-a lungul timpului PR-ul a fost acuzat de manipulare. Din fericire, minciuna are picioare scurte și comunicarea mincinoasa de PR se întoarce rapid împotriva omului sau a agenției de PR, a companiei, a ONG-ului, împotriva beneficiarului acelei acțiuni, care va fi rapid sancționat de către public.
Atât pentru astăzi. Data viitoare vă voi povesti cum vă poate ajuta un PR.
Cu bine,
Mara Matei