Ați auzit, probabil, din ce în ce mai des în ultimul timp, cuvinte ca PR, relații publice, rolul acestora în compania sau ONG-ul dumneavoastră, despre cum puteți să vă creșteți numărul clienților cu ajutorul unui PR, etc.

Întrebarea mea este: știți ce este un PR?

De-a lungul timpului s-au încercat sute de definiții ale PR-ului, fără a se ajunge la o variantă convenabilă. Ceea ce vă pot spune este că PR-ul, adică Public Relations= relațiile publice, nu înseamnă nici relații cu publicul și nici publicitate. PR-ul, în esența lui, este comunicare. Cu mass-media, cu publicul, cu angajații, etc. Doar că nu orice fel de comunicare. Această comunicare nu se reduce la realizarea unui anunț sau a unui mesaj publicitar. Este obligatoriu să fie o comunicare convingătoare! Fie că vorbim de valoarea unui proiect pe care vreți să îl implementați, a unui produs pe care vreți să îl vindeți, sau despre buna credință a unui politician, comunicarea trebuie să fie convingatoare! Omul care lucrează ca PR în compania sau ONG-ul dumneavoastră, poate face diferența dintre suucces şi eşec! Evident că veți întâlni și cazuri de comunicare de PR mincinoasă, pentru că de-a lungul timpului PR-ul a fost acuzat de manipulare. Din fericire, minciuna are picioare scurte și comunicarea mincinoasa de PR se întoarce rapid împotriva omului sau a agenției de PR, a companiei, a ONG-ului, împotriva beneficiarului acelei acțiuni, care va fi rapid sancționat de către public.

Atât pentru astăzi. Data viitoare vă voi povesti cum vă poate ajuta un PR.

Cu bine,

Mara Matei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.