Organizaţiile neguvernamentale au nevoie de relaţii publice şi de alt tip de comunicare de marketing, dintr-o varietate de motive, care merg dincolo de solicitarea suportului financiar direct. Cu cât este mai pozitivă imaginea cultivată de către organizaţie, cu atât va găsi, în timp, mai multe oprtunităţi pentru a-şi atinge scopul propus. Înţelegând modul în care o campanie de P.R. vă poate ajuta organizaţia, veţi reuşi să luaţi cele mai bune decizii asupra modului în care vă comunicaţi publicului dumneavoastră.
Voluntariatul
Când organizaţia dumneavoastră are o imagine publică pozitivă, oamenii sunt mult mai dispuşi să vă dăruiască din timpul lor. Multe organizaţii au nevoie de implicarea voluntarilor pentru a-şi continua activităţile. Aceasta poate însemna donarea de experienţă ca marketing, design grafic, contabilitate sau dezvoltarea paginii web. Poate, de asemenea, include servicii mai puţin specializate cum ar fi activităţile administrative uşoare sau implicarea în derularea evenimentelor.
Educaţie
Dacă scopul organizaţiei dumneavoastră este schimbarea de atitudini şi comportamente, relaţiile publice vă pot ajuta să comunicaţi acest lucru în modul potrivit. De exemplu organizaţiile care luptă împotriva obezităţii copiilor şi care publică articole care să vină în ajutorul părinţilor despre o alimentaţie sănătoasă.
Donaţiile
Organizaţiile neguvernamentale, care au o imagine publică pozitivă, îşi pot creşte donaţiile în bani sau în produse. Atunci când oamenii văd că donaţiile sunt folosite în scopul anunţat, cu siguranţă îşi vor dori să doneze. Pe lângă donaţiile în bani, puteţi primi servicii, haine, ori mobilier.
Legislaţie
De multe ori, scopul anumitor organizaţii poate fi atins mai uşor dacă este bine susţinut de lege. Unei organizaţii care se adresează unei anumite afecţiuni sau care acordă servicii medicale unei anumite categorii de pacienţi îi pot creşte şansele de finanţare din partea guvernului dacă pot face lobby cu ajutorul acţiunilor de PR, ţintite direct către politicienii care au puterea să susţină aceste schimbări. Poveştile activităţilor organizaţiei dumneavoastră îi poate motiva pe oamenii politici să vă susţină cauza.