Una dintre pietrele de temelie în lumea P.R.-ului este scrierea diferitelor articole. Mulţi dintre specialiştii în relaţii publice au urmat o şcoală sau diferite cursuri de jurnalism. Asta i-a ajutat să îşi facă o idee bună despre cât este de important să scrii în industria de P.R.

În timpul studNeţiei mele am avut ocazia să mă ,,joc” de-a reporterul, ceea ce m-a provocat să gândesc ca un reporter- să formulez întrebări, să intervievez mai multe surse şi să mă asigur că acestea prezintă încredere.

Fie că şi tu, ca tânăr specialist în relaţii publice, ai avut sau nu ocazia să experimentezi acest lucru, vrei, cu siguranţă, să ştii cum să creşti calitatea articolelor pe care le scrii. Iată câteva sfaturi:

  1. Nu încerca să creezi din prima documentul perfect. Aşează-ţi toate ideile pe hârtie, chiar dacă nu sunt în ordinea dorită. Poţi să revii asupra textului mai târziu, important este să aşezi toate informaţiile la un loc.
  2. Scrie atunci când te simţi inspirat(ă). Sunt momente peste zi când te poţi concentra mult mai bine la scris sau când, pur şi simplu, îţi vine o idee. Aşează-te şi scrie.
  3. Acordă-ţi timp să rescrii. Cele mai bune articole rezultă atunci când ai timp suficient să corectezi ceea ce ai scris. E drept că, de foarte multe ori, trebuie să lucrezi sub presiunea termenelor limită, dar vei fi uimit(ă) de rezultat atunci când îţi vei putea acorda timp să reciteşti, să corectezi sau să rescrii textul iniţial.
  4. Reciteşte ceea ce ai scris. Citeşte cu voce tare ce ai scris. Lucrul acesta te poate ajuta să îţi corectezi greşelile.
  5. Roagă pe cineva să citească ceea ce ai scris. După ce ţi-ai corectat textul, roagă pe cineva să îl citească. Încă o pereche de ochi poate observa ceva ce ţie ţi-a scăpat.
  6. Foloseşte cifre în sprijinul lucrurilor scrise. Google îţi stă la dispoziţie pentru aproape orice fel de informaţii, dar nu uita să citezi sursa.
  7. Urmează stilurile care dau direcţiile. De exemplu, pentru comunicatele de presă, jurnaliştii internaţionali folosesc stilul agenţiei de presă Associated Press.
  8. Studiază blogurile specialiştilor din marketing şi P.R. Site-uri ca MarketingProfs sau Copyblogger sunt surse grozave pentru sfaturi şi trucuri.

Vrei să ne împărtăşeşti ceva din experienţa ta? Scrie-ne la office@nextmove.ro

Mara Matei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.